Showing 81–89 of 89 results
-
نشانهشناسی افسردگی
در زندگی لحظاتی وجود دارد که انسان احساس یاس و ناامیدی می کند، در بعضی اوقات این احساس بسیار شدید شده و تبدیل به یک بیماری جدی می شود. در حقیقت تمام انسانها این احساسات را تجربه کرده اند. اما به سختی می توان فهمید که چه موقع این احساسات تنها غم و غصه ی روزمره و چه وقت نشانه ی یک بیماری جدی است. ما در این پاروپونت که در قالب 33 اسلاید تهیه شده به برخی از عوامل افسردگی که شامل:تعریف افسردگی، حجم مشکلات ناشی از افسردگی ، رتبه بندی اختلالات به تفکیک جنس و نوع بیماری، خصائص بالینی حملات افسردگی ، کارهایی که می توانم برای کمک به خود انجام دهم ، استفاده موثر از سیستم های حمایتی، پرداخته ایم. شما با شناخت نشانه های زود رس افسردگی می توانید به موقع آن را شناسایی کرده و درصدد درمان آن برایند.افزودن به سبد خرید -
نظریة شخصیت آدلر
بدون شک یکی از متفکرانی که تاثیر قابل ملاحظهای بر علوم روانشناسی و روانپزشکی داشته، آلفرد آدلر است، هرچند که نظرات او آن طور که شایسته است در مجامع علمی مورد توجه قرار نمیگیرد. او همچنین به دلیل دارا بودن نگرش اجتماعی، تاثیر بسزایی بر جنبشهای اجتماعی زمان خود، از جمله قوانین مربوط به حقوق زنان و برابری دو جنس داشتهاست. به علاوه آدلر دارای نگرش فلسفی بود و مکتب روانشناسی فردی او بر همین اساس بنا شدهاست. آدلر بنیانگذار مکتب روانشناسی فردی است، لذا مفاهیم اساسی مرتبط، شامل مفهوم ساختار ذهنی مبتنی بر خیال، غایتنگری و کلنگری ارائه میگردد.افزودن به سبد خرید -
نظریه یادگیری اسکینر
رفتار عملیاتی، رفتاری است که توسط پیامدهای آن کنترل میشود. در عمل ، مطالعه رفتار برگشتپذیر است که توسط برنامههای تقویت کننده حفظ میشود. شرطیسازی عملیاتی ، یک نوع شرطیسازی ابزاری است که باعث پیامدهای پاسخ میشود. و احتمال تکرار آن را تعیین می کند.از طریق شرطیسازی تقویتشده (پاداشدهنده) احتمالا تکرار خواهدشد، و رفتاری که مجازات میشود کمتر اتفاق می افتد. دیدگاههای اسکینر نسبت به واتسون کمی افراطی بود. اسکینر معتقد بود که ما چیزی به عنوان ذهن داریم ، اما مطالعه رفتار مشاهدهشده بهجای وقایع ذهنی درونی ، بسیار مفیدتر است. ریشه کار اسکینر از این نظر بود که شرطیسازی کلاسیک بیش از حد ساده است که نمی تواند توضیحی کامل درباره رفتار پیچیده انسان باشد. وی معتقد بود که بهترین راه برای درک رفتار ، بررسی علل یک عمل و پیامدهای آن است. وی این رویکرد را شرطیسازی عملیاتی نامید.افزودن به سبد خرید -
نظریههای رشد چامسکی
قبل از چامسکی احتمالا اکثر مردم به آنچه براون در نظریه یادگیری زبان آن را انبارک اندوزش مینامید باور داشتند. بر اساس این نظریه کودکان از دیگران تقلید میکنند و تعداد بسیار زیادی از جملات را در ذهنشان نگه میدارند. چامسکی نشان داد که این دیدگاه نادرست است. چامسکی میگوید تسلط زبان شناختی کودک عادی مستحکمتر از آن است که آن را ناشی از دادههای محیطی بدانیم. چامسکی میگوید کودکان قواعد دستور زبان را اصولا از موارد شنیداری خود نساخته بلکه با توجه به طرحی درونزاد یعنی یک برنامه ژنتیکی آنها را در خود به وجود میآورند.افزودن به سبد خرید -
نظریههای یادگیری ادواردلیثرندایک
ثراندایک در ویلیامیزبرگ در سال 1874 متولد شد او دومین پسر یک کشیش بود. او تحت تاثیر کتاب اصول روانشناسی ویلیامجمیز قرارگرفت و علاقمند به رشته روانشناسی شد. پژوهشهای ثراندایک با مطالعه تلهپاتی در کودکان شروعشد . پژوهشهای بعدی او با ماکیان ، گربه و موش و... و سرانجام انسانهای بزرگ انجامگرفت.افزودن به سبد خرید -
هراس اجتماعی
اینکه ما در بعضی از موقعیتها احساس اضطراب کنیم طبیعی است. برای مثال، رفتن سر قرار یا ارائه یک گزارش میتواند این احساس را در شما ایجاد کند که انگار پروانهای در شکم شما بال می زند. اما در اضطراب اجتماعی که هراس اجتماعی نیز نامیده میشود، تعاملات روزمره منجر به اضطراب، ترس و خجالت بیش از حد میشود. زیرا شما از مورد بررسی قرار گرفتن و قضاوت شدن توسط دیگران میترسید. اضطراب اجتماعی یک اختلال روانی مزمن است، اما دریافت درمانهایی از قبیل مشاوره روانشناسی، دارودرمانی و یادگیری مهارتهای سازگاری و کنار آمدن میتواند به شما در به دست آوردن اعتماد به نفس و بهبود تواناییتان برای تعامل با دیگران کمک کند.افزودن به سبد خرید -
هوش هیجانی-عاطفی
هوش عاطفی مهارتی است که میتوان آن را اموخت و در خود پرورش داد. هوش هیجانی یکی از مفاهیم بحث برانگیز رفتار سازمانی و موضوعی است که سعی در تشریح و تفسیر جایگاه هیجان ها و احساسات در توانمندی های انسانی دارد. هوش هیجانی در ساده ترین تعریف عبارت است از توانایی فرد در شناسایی احساسات خود و دیگران و استفاده از آن در برقراری ارتباط موثر در جهت تحقق اهداف خاص است که بصورت پاورپونت در قالب 34 اسلاید تهیه شده است.افزودن به سبد خرید -
وسواس و راه های درمان آن
توصیف اختلال وسواسی – جبری از تاریخ معرفی اولیه آن توسط اسکیرول در سال 1838 تاکنون تغییری نیافته است. اختلال وسواسی –جبری یا اختلال وسواس فکری– عملی مساله ای است که به وسیله افکار، تصاویر ذهنی و رفتارهای اجباری ناخوانده مزاحم مشخص می شود در اختلال وسواسی فکری – عملی افکار وسواس گونه و اضطراب آور با وسواس عملی همراه می شود این وسواس عملی کارهایی وسواس گونه هستند که شخص برای کوشش در راه کاهش وسواس های فکری خود انجام می دهد این کردارها تکراری و کلیشه ای و تا اندازه ای غیرارادی هستند ریشه بیماری وسواس اضطراب است و بیماری به دو شکل فکری و عملی بروز می کند چنانچه بیمار در برابر انجام عمل وسواسی مقاومت کند اضطرابش بیشتر می شود گاهی اوقات کودکان هم دچار وسواس می شوند که معمولا نشانه های آن رفتارهای پرخاشگرانه ، تکرار کلمات و یا لجبازی با اطرافیان است.افزودن به سبد خرید -
ویژگیهای نوجوان امروزی
ما در جوامعی زندگی می کنیم که باپیشرفت روز افزون تکنولوژی و همچنین تفاوت نسل ها باهم هر کدام یک ویژگی دارند. که ما می توانیم به رفتارهای شخصیتی هر یک افراد با توجه به ویزگی های رفتاری هرکدام از آنها بپردازیم. ما در این پاورپونت سعی کرده ایم به برخی از ویژگی های نوجوانان امروزی اشاره ای کرده باشیم.افزودن به سبد خرید